2012-04-14

Blev visst gösfiske idag.

Va ut en sväng på woxsjön i den hårda blåsten för att försöka få en tjock förleksgädda att stoltsera med. va stökigt att hålla kursen i vinden när man ligger på farter kring 1 knop och strax därunder men det fick gå tänkte jag. Körde med två spön tacklade med mört och två tacklade med wobblers. Kroka på lite i ett område där de tagits stora gäddor tidigare, efter att ha sträckt upp igen efter en riktig hårnålskurva så fick jag ett rejält hugg på ett ytterspö med wobbler och kände direkt att det va en tyngre fisk med rejäla huvudskakningar så förhoppningarna på en bättre gädda kom fram. Men döm om min förvåning när det till slut kom fram en stor gös vid båten! Inte nog med att den va stor, va så pass att det blev ett nytt PB för mig, får säga att den hade fina proportioner med sina 4,21 kg på 75 cm. Med tanke på att det nog va en hongös så fick den självklart gå tillbaka så här innan leken drar igång. Sen så ska man va rädd om dom stora gösarna i woxsjön, är nog inte så det kryllar av dom. Blev turens enda fisk, fast fiska bara en par timmar också. Imorn blir det en mer seriös trollingtur med Henrik Rehnvall.


Glömde systemkameran hemma så kunde inte knäppa nån bild med självutlösarn där jag är med på bilden, utan fick bli en mobilbild.

//Linus

2 kommentarer:

  1. Härlig Gös. Verkar som det var en bra dag för "stor" gös (team pink också). Har ni provat ny båten någonting då?

    SvaraRadera
  2. ja de va en härlig fisk. martin har väl vart ut en par gånger iaf. ja har inte fiskat nå i den än.

    SvaraRadera